Hvor mange timers søvn har jeg brug for?

Uanset om du er barn eller voksen, er spørgsmålet om, hvor mange timers søvn du har brug for, vigtigt. En god nats søvn er nødvendig for, at din krop kan fungere optimalt. Mens nogle mennesker er i stand til at fungere på lavere niveauer, har de i den højere ende brug for hvert minut af den øvre grænse. Mens yderligere søvntimer kan være gavnlige, er det afgørende at forstå, at det at få for lidt søvn kan forårsage flere sundhedsmæssige problemer. Nogle af disse konsekvenser omfatter vægtøgning, lav immunitet, forhøjet blodtryk og depression.

Mængden af søvn, som en voksen har brug for, afhænger af hans eller hendes alder, genetik og andre faktorer. Mens søvneksperter anbefaler mindst syv til ni timers søvn hver nat for de fleste voksne, har babyer og små børn brug for meget mere sleep zone. Mens nogle genetiske tilstande kan få dig til at kræve mindre søvn end dette, er det ikke sundt for din krop. Du bør søge råd hos en søvnekspert, hvis du er usikker på, hvor meget søvn du har brug for.

National Sleep Foundation og American Academy of Sleep Medicine har offentliggjort retningslinjer for, hvor mange timers søvn du skal få. Mens CDC anbefaler et gennemsnit på syv timers søvn hver nat, vil det ideelle antal timer variere alt efter din alder og omstændigheder. Du bør tage disse retningslinjer som retningslinjer. Husk, at din krop kræver forskellige mængder søvn på forskellige tidspunkter. Du kan få brug for mere søvn end den anbefalede mængde, hvis du lider af visse medicinske tilstande, eller hvis du er en baby.

Ifølge National Sleep Foundation har du brug for otte til ti timers søvn hver nat. Disse er retningslinjer baseret på en persons køn, alder og udviklingsstadium. Søvn er afgørende for mental funktion, hukommelseskonsolidering, humørregulering og fysisk sundhed. Jo flere timer du får, jo bedre. Det er bydende nødvendigt, at du får nok søvn og følger disse anbefalinger, da de kan hjælpe dig med at nå dine sundhedsmål.

Søvn er vigtig for et sundt liv, men det kan være kompliceret og tidskrævende, hvis du ikke får nok søvn. Der er flere faktorer, der påvirker søvnbehovet og den tid, du har brug for til at vågne op. Alder er en faktor, ligesom sundhedsmæssige forhold og søvnkvaliteten. Men hvis du er i de tidlige stadier af livet, er det især vigtigt at få nok søvn. Du vil være meget mere produktiv den næste dag.

Mens alles behov varierer, falder de fleste voksne inden for syv til ni timers rækkevidde. Selvom du tror, du kan fungere på mindre søvn, bør du overveje at skifte mening. Ældre voksne kræver ikke så mange timers søvn som midaldrende mennesker, men de bør stadig sigte mod mindst syv timer om natten. Drerup anbefaler to strategier til måling af søvnens varighed. For eksempel kan du tage en lur i dagtimerne i et par timer.

Leave a Reply

Your email address will not be published.